EFIT

Imorgon tänkte jag göra en EFIT. Det står för ”Ett Foto I Timmen”. Det är ju en lite speciell dag imorgon.
Just nu befinner jag mig i en tågkupé i Rättvik. Det är ett vandrarhem som är beläget i gamla tågvagnar. Det är första gången jag sover i ett rum med nödbroms…
Imorgon blir det sång hela dagen. Först i Rättviks kyrka och sen i Dalhalla! Hoppas det blir lika roligt som vi hade trevligt ikväll. Ett par körkompisar har hamnat i kupén här bredvid och vi har haft en mycket mysig kväll. Jag trodde faktiskt inte att fyra pers skulle då plats på den lilla ytan men det gick finfint! Nästan trevligare faktiskt.
Synd bara att detta hemska i Norge skulle ske. Rent fruktansvärt är det. Men det gör bara att jag vill sjunga ännu mera: People all over the world, goin hands! Start a lovetrain, lovetrain! Så ska kärleken övervinna ondskan. När vi står tillsammans. God natt!

Kommentera

