Kalashelg

Den här helgen gick snabbt. Trots att den var tre dagar… Ja, det skulle jag kunna vänja mig vid snabbt. Men det är skönt att vardagen är tillbaka också.

Vi fick äntligen fira Isabelle som har fyllt år (nästan en månad sedan) med tårta och paket. Jag tror hon blev nöjd.

Fast tårtan var nog mer fin än god enligt de små deltagarna. Isabelle och Melina åt nonstopsen direkt från tårtan. Resten kunde vara. David däremot, som inte brukar tycka om tårta, åt gladeligen.

Tårta är nog inte något bra val på nästa kalas. Vi får testa med glass och se om det blir bättre. Glass med nonstops och jordgubbssylt kanske?

Igår hann jag iväg en sväng till scrapbookingmässan som var här i Karlstad. Det är så härligt att befinna sig i samma rum med så många andra som är intresserade av samma tokigheter som jag. Jag köpte bland annat stämplar med bokstäver på som jag har suktat efter länge. Och lite papper och sånt där småpyssel. Nu ska det bara sorteras in i min pysselarbetsplats.

På eftermiddagen åkte jag och Melina och hälsade på farmor på Rosenbad. Det var hennes sista dag där. Nu är hon på sjukhuset igen. Melina var i sitt esse och hoppade, pratade och pillade på allt. Hon sa ”kaka” också. Förra gången vi hälsade på sa hon ”Melina” för första gången. Sedan dess har hon sagt det väldigt många gånger. Puh!

Kommentera

