Ibland blir ingenting som man tänkt

Den här helgen skulle det bli två födelsedagskalas. Men så kom det en förkylning och satte sig på tvären. Våra gäster vågade inte komma hit och vi vågade inte ge oss iväg på tvåtimmarsturen till Hagfors men en snorkran i baksätet. Att det aldrig slutar rinna alltså… Men Melina har i alla fall varit piggare idag. Det var skönt. Men det är ändå tråkigt när man vaknar av att någon klappar en på kinden och säger: ”Mamma, mamma!” och man upptäcker att klockan är 6.32. Snälla lilla fröken. Det är söndag. Men det gick inte att argumentera. När vi kom upp var det 21 kalla grader ute. Usch!!! Så det blev till att sysselsätta oss inne.

Tack och lov gick det ganska bra. Melina har en ny favoritsysselsättning. Hon drar fram en stol till diskbänken och står och ”hjälper” mig med det jag håller på med. Jag har hittat tre pizzabitar som sitter i hop med kardborreband. De är roliga att ”skära” isär. Men idag hjälpte hon mig att sortera tepåsar. Så då fick jag ett köksskåp urstädat. Finfint. Sen la vi oss och sov två timmar. Ha ha! Det var absolut inte meningen. Men jag vaknade först så hon hade nog kunnat sova lite till. Så länge har hon inte sovit på veckor.

Det enda som är positivt med helgen är att alla presenter och kort är införskaffade/gjorda så det behöver vi inte fixa sen. Men att virus ska ställa till så mycket. Nu hoppas jag på en frisk vecka. Jag behöver få sova ordentligt. Nu till helgen kommer mormor. Det ska bli himla roligt! Det var så länge sedan vi sågs. Vi ska försöka bringa ordning i kaoset som är mitt skrivbord. Mina pysselsaker behöver verkligen sorteras. Och så sover ju hon inne hos Melina = ostörd natt! Det är ju inte utan att jag längtar lite.

Nej, nu ska jag gå och lägga mig. Imorgon är det vardag igen. God natt!

Kommentera

