Så hände det igen.

22:00.

00:00.

01:30.

03:00.

05:00.

Väckning 6.40.

Det var min natt det. Vid varje tillfälle hon vaknade skriker hon otröstligt och är orolig i ca en halvtimme. Ibland mer. Särskilt sista gången. Till en början grät hon bara och pekade åt sovrummet till. Hon vill ligga i vår säng. Men där sover Stefan. Och ska göra det. Ifred. Och att sova hos mig i den smala sängen är ingen hit. Ett par gånger höll jag till slut fast henne och först då lugnade hon sig och somnade. MEN det är ingen hit att ligga på samma axel en hel natt på en hård madrass. ”Tur” att hon vaknar emellanåt då…

Men usch vad jobbigt att lyssna på allt detta skrikande och gråtande. Det är inte roligt någonstans. Särskilt inte när jag inte vet vad det beror på. Är hon sjuk så finns det ju ändå en anledning – då kan jag ha medlidande och det finns en mening med att vara ledsen. Men nu – känns det mest tradigt. Som hon liksom fastnar i en tanke och inte kommer ur den.

”Jag vill inte ligga i min säng. Jag vill ligga i eran säng. Nej, inte i den smala. Ta upp mig. Jag ligger väl här en stund då. Flytta på dig – det är trångt! Men flytta då! Jag vill sova i min säng! Vatten! Jag är trött. Det är inte skönt här. Ta upp mig! Jag vill inte sova här. Jag vill sova hos pappa! Nej, inte här med dig…”  And around it goes.

Jag förstår föräldrar som skaffar barn tätt. Måhända är det skitjobbigt några år. Men man drar i alla fall inte ut på de jobbiga sakerna så länge.

Fast när vi hade gått upp i morse. Bytt blöja och kläder och kammat håret. Då fick jag ett par ordentliga morgonkramar. Det var mysigt. Sen åkte vi snabbt till dagis. Jag hade inte lust att umgås mer med den lilla damen. Paus är nödvändigt ibland. Då kan jag se fram emot att träffa henne ikväll!

One thought on “Så hände det igen.

  1. Hej Louise
    Jag följer dig och era liv och det är så trevligt att läsa!
    Men det jag vill berätta för dig nu är att din dotter har kanske något som kallas nattskräck! Verkar hon vara vaken eller är hon nästan inte kontaktbar så kan det vara det! Ialla fall kan du väl läsa lite om detta! Ja bara ett tips på vägen!
    Många Kramar

Kommentera

