Mammaminne: Söndag i sängen

Idag sov du från ett till tre. Bara det var en välgärning – för oss allihop tror jag. Jag och pappa hann också ta igen oss under tiden. När du vaknade hämtade jag dig. Du var nog fortfarande sömnmosig för när jag ja dig emellan oss under täcket så blinkade du så långsamt så långsamt. Andades djupt och låg oväntat stilla.
Där mådde jag riktigt bra. Under täcket med de två jag älskar mest i hela världen. Så varmt och tryggt att du inte kunde hålla dig vaken.
Kanske sov du för länge. Sedan verkade du sömnig länge. Fast det gör inget. Du ger så många mysiga kramar då. Du smälter mitt hjärta gång på gång med dina goa armar om min hals…
Men du var väldigt go på gudstjänsten idag också. Pastorn läste text om nattvard medan du satt bakom honom och sjöng ‘Lille katt, lille katt…’. Jag är så glad att du är vår dotter!

Kommentera

