Dagens läxa

Bara för att en dag börjar bra betyder det inte att den blir problemfri. Men o vad jag har haft flyt idag.

Melina vaknade på bra humör. Hon var glad ända fram till dagis och behövde inte ens napp i bilen dit. Det var en fröjd att öppna och låsa bilen eftersom vi har bytt nycklar så jag har en som jag inte måste hota med våld för att den ska lyda. Det var plusgrader ute!

När jag kom till jobbet skulle jag skicka iväg papperen om vård av barn-pengen för magsjukan. Då upptäckte jag att om barnet varit hemma mer än sju dagar MÅSTE man skicka med ett läkarintyg! SHIT! MEN nu var det ju så otroligt lyckligt att vi faktiskt var till läkaren förra måndagen eftersom vi var oroliga. Jag ringde vårdcentralen och fick höra att ett sånt intyg får man av LÄKAREN. Jaha ja. Såna är ju lätt att få tag på. Tja, jag ringde – fem minuter kvar av telefontiden – och haffade honom!!! Så han skrev gladeligen ut intyget så det kommer med posten imorgon. Vilken otrolig tur att vi åkte till vårdcentralen med henne! Annars hade ju ingen läkare kunnat skriva ut nåt intyg och vi hade förlorat massa pengar. HUR i hela friden kan de undvika att ha med sånt här på föräldrakursen???

Sedan krånglade mitt skrivbord. Ett sånt som går att köra uppåt och neråt. Det gick bara att köra neråt. Men jag ringde och fick förklarat för mig att om man kör ner i bott och håller in 30 sekunder så startar elektroniken om. Så idag har jag för första gången startat om mitt skrivbord. Piffigt!

Det ska bli spännande att se vad det blir av den här dagen…

Kommentera

