Back on track

Ja, nu blir det lite lugnare. Fast bara lite.

Idag var mina kära arbetskollegor här på paj, pyssel och puffins. Ja, de blev lite puffiga de där saffransmuffinsen jag gjorde. Men ack så goda. Vi hade en trevlig stund och lyckades nästan skapa mästerverk!

Idag var Melina på dagis igen. Det gick bra, fast hon åt inte så mycket lunch. Jag skulle allt bra gärna vilja veta vad ”så mycket” innebär. En sked? Tre? Tio? Tjugo? Det spelar ju en himla stor roll för vilken mat hon ska ha här hemma tycker jag. De hade målat idag. Fröken hade gjort handavtryck med vattenfärg. Ha ha! Det var nog lika mycket färg på fröken som på Melina när det var klart.

Nu är huset julpyntat, saffransbröd bakat. Nu kan lucia komma! På fredag smäller det. Då ska vi på Melinas första luciatåg på dagis. Såååå mysigt!!! Mormor ska följa med och sjunga och fika.

Hur böjer man förresten fika? Ett fika, flera fikanden? Det ramlade ur min mun idag. De måste ju tro att jag inte är riktigt klok…

Jag blir mer och mer nöjd med pysslet vi gjorde ikväll ju mer jag tittar på det. Det får nog bli en stammis i min pysselpärm. Kul!

Nu ska jag nog ta och virka en liten blomma. Har en ny modell i huvudet. Sedan väntar sängen. Härligt! Och förhoppningsvis sover lilla fröken bättre inatt. Jag fick hämta in henne till oss imorse. Orkade inte springa fram och tillbaka. Det blir så himla kallt utan täcke.

Sov så gott!

Kommentera

