Snart är julen på plats

Imorgon blir det sista rycket. Sista städningen och sista pyntet. Sedan börjar vi om. Det är redan rörigt i köket igen… Suck! Finns det ingen magisk trollformel som bara trollar allting till sin plats? Det ligger högt på min önskelista.

På måndag kommer mina arbetskamrater hit. Då vill jag ha det färdigjulat och klart att avnjutas. Resten av december ska vi bara mysa och pyssla. Vissa saker hindrar dock mina planer. Till exempel en väldigt nattligt rastlös tjej som de senaste två nätterna hållt mig vaken mer än lovligt. MEN idag upptäckte jag att de två ”hörn”-tänderna i underkäket har spruckit igenom precis. Alltså har oroligheterna haft många orsaker. Nästäppa, rosslig hosta, konstiga rutiner, lite feber och så tandsprickning på det. Tjena! Då skulle nog jag vara orolig också.

Idag var jag ensam på jobbet sista timmarna så jag passade på att julpynta lite. Vi har ett stooort fönster utåt kyrkan till. Så här ser det ut numera:

Till höger ser vi Josef och Maria ridande på en åsna. Till vänster är Betlehem.
När det närmar sig jul ska jag fortsätta arbeta på fönstret. En sak i taget.
Om någon vill ha mallarna för att skriva ut bilderna och sätta upp dem någonstans så säg bara till. Jag mailar.

Nej, dags att sova. Verkligen. Jag känner att tankarna har antagit sirapskonsistent. Då är det bara att krypa ner och hoppas på att jag får stanna där hela natten. Snälla Melina?! Det kan jag väl få…

Kommentera

