Att äta eller inte äta

Melina väljer just nu att INTE äta på dagis. Hon öppnar inte ens munnen.
Det kan bero på många saker. Den stimmiga miljön, att hon blir matad av någon hon inte känner så väl, att hon inte tycker om maten eller att hon helt enkelt inte är hungrig.

Imorse fick hon två tredjedelar av grötportionen. Det ska bli spännande att se om hungern är en bra krydda.

Annars fungerar det bra på dagis. De hade gjort fotavtryck fick jag se igår. Jättesöta! Vit vattenfärg på svart papper. Undrar vad lilla fröken tyckte om det…

Helgen som var var full av saker. Nu minns jag inte riktigt allt men söndagens gudstjänst lär jag komma ihåg. Tjena vad jag sprang. Helt slut var jag. Melina satt inte stilla en sekund. Det blev ju inte bättre av att gudstjänsten (som skulle vara 45 min) blev en och en halv timme! Då var Melinas tålamod slut för länge sedan.
Sen åkte vi hem och firade fars dag. Jag lagade finmiddag till Stefan och serverade spagettin i den gryta i form av ett hjärta som införskaffats dagen till ära. Den var fin tyckte han.

Här kommer lite bilder från sista tiden. Alla tagna med min nya telefon. Jag är så glad att jag har den! Måste sansa mig lite med att använda den bara. Snart är pengarna slut. Igen…

Detta bildspel kräver JavaScript.

2 thoughts on “Att äta eller inte äta

Kommentera

