En lugn dag. Typ.

Du växer så det knakar – vet du om det Melina? Du blir mer barn och mindre bebis för var dag som går. Så lång och ståtlig du är – och flink – och duktig! Idag har du gjort som jag sagt flera gånger. Du la in locken i skåpet, du hämtade vovven, du gick till sandlådan när jag sa det, du hjälpte mig packa upp barnmatsburkarna när vi hade handlat. En och en hämtade du dem. Först blev du sur över att jag tog dem. Men sen förstod då och då hjälpte du mig gladeligen och verkade lite besviken när kassen var tom…

Effektiv är du också. I tisdags fick du ett sår på ena näsborren i en gosrelaterad olycka. Du böjde dig ner och tog ett gott tag runt hela Douglas. MEN han gick och då ramlade du framlänges… Och slog i näsan. Din effektivitet består i att du idag också ramlade – men istället för att göra ett nytt sår slog du bort ruven på nästan. Jösses vad det rann blod. Du skrek och hade nog ont – men det blev än värre när jag skulle sätta på plåster. Det var länge sedan jag såg dig så förtvivlad. Men det gick över efter en stund. Vi gick ut igen och då fick du annat att fundera över. Vi åkte till och med till Willys och det gick bra. 264 blöjor köpte vi. Det var extrapris.

Kommentera

