I Mellerud igen – gospel nästa

Ja, när andra spenderar helgen med val-verksamhet åker jag till Frändefors och sjunger gospel. Det ska bli roligt – framför allt att träffa Camilla. En gammal vän som jobbar där och som jag inte sett på JÄTTElänge.

Den här veckan har det inte blivit mycket bloggat. Dels på grund av att jag måste ha min privata dator på jobbet (mina program fungerar inte) och då orkar jag inte ta hem den på kvällarna. Dels för att det har varit mycket att göra. Det känns nästan som att jobba tvåskift. Först vid datorn/med folk en hel dag och sen med barn en hel kväll. Melina har dessutom fått för sig att hon inte vill sova när vi vill. Ovanpå det har hon varit förkyld, snuvig och dann och lite rosslig. Natten mellan tisdag och onsdag hade hon feber och passade på att spy lite i min säng. Hon låg hos mig eftersom hon var så orolig. Men förutom spy-incidenten så var hon lugn tack och lov.

Ikväll avnjöt vi en sallad med en miljon mogna saftiga hemodlade tomater i. Det är inte ofta jag verkligen njuter av maten på det sättet men det smakade sååå gott! Synd att jag inte tog en bild… Tillsammans med lite fetaost och rödlök – ja det var en upplevelse.

Nej, klockan är bara halv elva men nu ska jag gå och lägga mig tror jag. Melina verkar ha somnat så då är det nog fritt fram att läsa lite. Det är min kvalitétstid det. Mina tjugo minuter deckare (just nu) innan jag släcker – de vill jag inte vara utan.

Sov gott du också!

Kommentera

