Härlig och hektiskt helg

Ja, så var det söndag kväll igen. Veckorna går så himla snabbt nu när jag jobbar tre dagar. De bara svischar förbi! Och är det sen saker inplanerade på helgen så går de andra dagarna supersnabbt.

I helgen har jag och Stefan storfirat. Typ. På fredag var vi på bio – the American – som var en ganska lågmäld och subtil mördarfilm. Det är nog första gången jag tyckt synd om en yrkesmördare. George Cloony hade huvudrollen. Han lär nog bli ”den nye Richard Gere”.

På lördag morgon fick vi lite sovmorgon. Sen åkte jag, mamma och Melina och shoppade i Forshaga. Jaha, tänker du genast. Har det öppnat nån ny fin affär? Nej inte alls. Jag fick kontakt med en kvinna på Facebook som hade barnkläder till salu och sen visade det sig också att hon hade en bilbarnstol som vi köpte. Det var trevligt! Så nu har Melina kläderna som behövs i storlek 92. Skönt. Jag blir så nervös om jag ligger efter med klädinköpen. Hon växer i 86 nu vår lilla flicka.

På vägen hem skulle vi stanna till och köpa mellanmål till Melina och svängde in vid ICA i Skåre. Och där visade det sig att SMU hade loppmarknad!!! Ja, där var vi ju tvungna att kika lite. Vi köpte de största hamburgarna vi hade sett och hittade en hel del prylar som fick följa med hem. Bland annat en lampa som ser ut som en flugsvamp. Jag tyckte den var jättesöt! Ha ha! Jag ska ta kort på den när jag lyckats koppla in den. Det var visst en ojordad kontakt på den.

När vi kom hem igen bytte jag bilpassagerare och jag och Stefan åkte till marknaden vid Alsters herrgård. Det var lite mysigt att spankulera där. Vi hittade lite presenter och lite cementpusselbitar till oss själva.

Väl hemma igen väntade vi på att det skulle bli kväll. Under tiden sorterade jag och mamma kläder och jag sorterade in dem i kartongerna på vinden. Jag vet inte riktigt var jag ska göra av kläderna snart… Jösses! När vi blev hungriga åkte jag och Stefan till Mongolian och åt middag. Det var varmt och mycket folk men tjena vad gott det var!!! Och så mycket mat! Hela min tallrik var ju fylld med kyckling-cashew-grönsaks-gryta. Det behövdes inget ris till.

När klockan närmade sig gav vi oss av in till stan för kvällens höjdpunkt – SeLeste! Ett band som släppt sin debutskiva i veckan och hade release-konsert i Betlehemskyrkan. Rock med fiol och cello. Helläckert. Ibland så svagt och sen otroligt maffigt! Synd nog så tyckte jag tydligen bäst om låten som kommer på deras nästa skiva. Men det finns nog inget som slår livsspelningar. När musiken fyller hela kroppen och alla instrument känns snarare än hörs. Mmm…

Idag blev det ingen sovmorgon. Jag vaknade 7.30 tyvärr. Men det passade bra. Då hann jag duscha innan gudstjänsten som jag skulle fota. Så är det att jobba i kyrkan. Melina och mamma var med så det var riktigt trevligt. Sen åkte jag på en gudstjänst till i eftermiddag för att komplettera korten och sen en gudstjänst i BK kl 18.

Det var skönt att spendera lite tid på tu man hand den här helgen. Det blir ju inte så ofta så det är nästan ovant. Det vore bra att ha en barnvakt att anlita här i Karlstad. Säg till om du har någon du kan rekommendera. Men alla de bra är väl upptagna…

Ett otroligt stort tack till mor som kom och var barnvakt! Du är bäst helt enkelt. Och så otroligt värdefull…

One thought on “Härlig och hektiskt helg

  1. Svar: Tack så jättemycket för dina åsikter! 🙂 De behövs. Anledningen till att jag inte vill ge bort för stor upplösning är just för att man inte ska kunna framkalla själv utan jag vill att de ska gå via mig i så fall. Men jag tror jag kommer satsa på 1000px eller liknande.
    Sen har jag funderat på det där med papperskopior och tror att det nog skulle vara bra att ha.
    Och det där med en cd har jag även tänkt på. Typ att man betalar per bild. Kanske blir lite billigare om man köper 10 eller liknande. Som man då får på en cd.
    Har försökt utforma ett nytt paket och eftersom du verkar ha lite åsikter så tänkte jag höra lite vad du tror om det.

    – 1 timmes fotografering
    – 3 digitala bilder (1000px)
    – 2 papperskopior (A4 format)
    Pris: 400 kr

    Låter det rimligt tycker du?

Kommentera

