Ack denna söndagkväll gick alldeles för fort…

Efter en ganska hektisk vecka var det skönt att softa idag. Vi vaknade vid åtta och sen tänkte jag ta med Melina till skogen för att ta en promenad, kanske leta lite svamp och så. Men HERREGUD så otroligt mycket mygg alltså. SUCK!!! Så fort jag ställde ner Melina på marken svärmade de runt henne. Usch!

Jag ska gå och lägga mig strax. Nu är bilderna fixade. Skönt. Här kommer några till.


I Mellerud hade mammas tomatplantor tokproducerat en hel massa frukt. Det är är min skörd. Inte så många med OTROLIGT goda. Mmm…

Jag hittade en bild på Melinas signaturuttryck. Hu! Sicken goding alltså!

I grannhuset har det flyttat in en kanin vid namn Mimmi. Mycket sällskaplig om än något rymningsbenägen. Trevlig med djur så nära!

Jag har återupptagit försöken med att lära M äta själv. Det är dock inte alla dagar hon tycker att det är särskilt kul. Som den här morgonen… MEN jag har kommit på tricket att ge henne det hon ska äta i en mugg istället (i plast). Då är det mycket lättare att få upp maten på skeden. Vi får ta det i etapper. Att få upp maten på skeden var första steget. Idag matade hon mig med maten på sin sked. Inte riktigt rätt men nästan. Tillräckligt nära…

Jag avslutar med en bild som blev så fin. Och ja, det är hennes egen ögonfärg. Det är den enda färgen jag sparade i kortet. Inte konstigt att jag är kär…

God natt!

One thought on “Ack denna söndagkväll gick alldeles för fort…

Kommentera

