Innebandy

Idag var det innebandyspel på gården. Våra grannbarn är mycket äldre än Melina men de lät henne vara med på plan och spelade runt henne. Hon tyckte det var jätteroligt! Försökte bäst hon kunde. Fast klubban är ju större än henne… Barnen här är så otroligt snälla! Och Melina tycker om dem – hon delar ut kramar till höger och vänster.

Jag tog en bild på mina blomsterbönor också. Mor sa att blommorna var lite oansenliga men inte våra. Det tycker jag inte. De är jättevackra! Men väldigt sköra. Minsta fukt eller blåst så går de sönder. Men det är ju så. Det allra mest vackra är skört.

Till sist vill jag bara hälsa de senaste tillskotten i vår läsekrets ordentligt välkomna – Laila och Bernt, Stefans föräldrar har numera möjlighet att läsa det som skrivs här. Jag tog med några extra bilder till er. Ni vet väl att man kan klicka på bilderna för att se dom i större storlek? Det är ett bra tips!

Idag tittade förresten nästa kindtand upp, nere på vänster sida. Bara en tagg är igenom och jag kan bara tänka mig så ont det gör. Huvva!

Nu ska vi gå och sova. Det har varit en lång dag. God natt!

One thought on “Innebandy

  1. Vilka härliga bilder. Man blir så glad av att se barn leka och ha kul. Heja tejerna spela på bara. Ni har en så mysig innergård där barnen kan röra sig fritt utan bilar.
    Kram Melina från mormor vi ses på söndag längtar så efter er.
    Välkommen Laila och Bernt kul att datan finns. Då kan vi se vårt gullefjun så ofta vi vill. Christine

Kommentera

