Nyinvigda apostlahästar!

Ja, nu är det en och en halv vecka sedan Melina tog sina första stapplande steg. Den 26 tog hon åtta steg i rad, då var det rekord! Jag tjoade och hurrade! Och Stefan fick ändra sin tes om att hon inte skulle gå på någon månad än. Vi var i Mellerud då och hon fortsatte att ta några steg då och då. Men när vi kom hem på onsdagen blev det två meter, på torsdagen tre meter, fredagen fyra meter och på lördagen gick hon genom hela huset, alltså med svängar! På fredagen ställde hon sig dessutom upp från golvet!

Att se sån här utveckling är helt fantastiskt! Hon måste väl ha undrat varför vi i hela friden tjoade och klappade så hela tiden. Men när nya framsteg kommer så tätt måste det ju uppmärksammas ju! Allt detta innebär att hon gick på sin första födelsedag. Vår lilla goa tjej… Igår var vi till IKEA – på långdistansträning. Tjena vad de där små benen pinnade på! Och hon kröp ännu fortare tror jag. Det finns otroligt mycket att pilla på i ett IKEA-varuhus. Det vet jag nu. Men roligt hade hon! Var helt slut när vi kom hem…

Nu har vi alltså en tjej som kan gå själv. Det finns både för och nackdelar. Fördelen är att ryggen behöver jobba mindre. Nackdelen är att man aldrig vet åt vilket håll hon sticker när man sätter ner henne. Det gäller att vara på alerten! Jag är så glad att jag hann få några dagar hemma med henne när hon går. Jag hade varit ledsen om jag suttit på jobbet och bara hört om framstegen hon gjorde… Tack Melina!

Idag har lilla söta Izabella varit här på visit! Melina fick en paket av henne med en fin bokbox i. Den var genast mycket populär! Att plocka ur är en av hennes bästa färdigheter just nu. Och ett jättefint kort fick hon också! Tack Izabella (och Suzanne och Daniel förstås)! Hon som var så liten så liten när hon föddes (1750 g bara) kan sitta själv nu! Det är fantastiskt vad så små människor är kapabla till… Förresten tror jag att hon just nu är extra mycket pappas flicka. Hon är väldigt lik Daniel just nu måste jag säga. Men sånt varierar ju från vecka till vecka. 🙂

One thought on “Nyinvigda apostlahästar!

  1. Grattis till första födelsedagen, det är verkligen speciellt att få ordna med det där första speciella kalaset 🙂

    Sv: Ang flaskan så har vi en del större flaskor kvar från dottern som flaskmatades från att hon var bara några veckor. Men jag tycker det är lite bökigt att ha stora flaskor när bebisarna är som aldra minst så någon liten flaska vill jag komplettera med. Dessutom får det plats en tetra i de små flaskorna och mer än så dricker de inte under de första månaderna, inte Leia iaf 🙂

Kommentera

