Stadsträdgårdsmys i kvadrat

Jag och Melina träffade Anneli och Emil i stadsträdgården idag. Vi planerade en gudstjänst som vi ska ha snart. Det var verkligen en toppenplats att vara på! I lummig skugga kunde Melina knypa så långt hon bara vågade. Och sen tillbaka igen. Hon kom till och med på att hon kunde gå och skjuva (svårstavat…) vagnen som hon gör med gåvagnen hemma. Det var festligt! Och så mycket att titta på! Vi hälsade på två katter, åt glass, lekte i gräset, spanade in gräsklippare och borstbilar och människor.

Anneli och Emil gick efter ett tag men vi blev kvar. Köpte glass, som du åt av säkert 10 gånger, trots att det var kaffesmak. Stora kulor fick jag också. Den första fyllde bägaren och den andra var lika mycket till… Jag rekommenderar kiosken varmt! Trevliga var de också!

Just som jag trodde att det inte kunde bli mysigare dök det upp två unga killar. De ställde sig under ett träd fyra meter ifrån oss och plockade fram dragspel och fiol. Tjena vad duktiga de var! Jag kan vara lite allergisk mot spelmansmusik men det de spelade hade en modern tappning. Vi diggade ikapp du och jag. Du har börjat känns rytmen i kroppen och det är så kul att se dig hoppa lite. Undrar vad som blir din favoritmusik? De spelade i säkert en halvtimme och vi stannade kvar hela tiden och lyssnade. Du rörde dig en del fram och tillbaka eftersom du var trött men jag tror du hade kul du också. Min lilla musikaliska tjej! Undrar hur din röst kommer att låta… Så kramar, mys och bus under lummiga lindar till ljudet av modern folkmusik, det är verkligen en mammaminne som heter duga det!

Kommentera

