Här händer det grejer…

Idag har jag tagit ett sånt där beslut som är oerhört stressande. Jo, vi ska få ny bil! Tack så otroligt jättemycket för hjälpen, far och mor! Vi är otroligt tacksamma!

Allt sånt där (stora beslut) gör mig smått darrig och jag får hjärtklappning… Huvva… Men jag vänjer mig alltmer vid tanken. Vi kommer att slippa byta avgassystem och få en bil som inte går sönder lite mer varje vecka. HURRA!!!

Jag och Melina återvända till Värmland idag på förmiddagen. Det var skönt att komma hem. Det var skönt att åka hemifrån också eftersom jag hade tröttnat lite på väggarna här, och det är mysigt att komma hem när man verkligen längtar efter sina egna väggar igen. Melina vart alldeles tossig efter katterna! Och jag tror hon kände igen sig hemma. Hon testade att ställa sig vid bänken i hallen. Perfekt höjd att leka på det där. Det blir nog en favoritplats tror jag.

När jag kom hem hade jag fått lite post – en födelsedagspresent och en present från jobbet! Så nu ska det shoppas! Himla roligt! Trevligt att FÅ pengar med posten ibland och inte bara räkningar.

O, nu ska jag lägga mig och drömma om när vi hämtar en ny (årsmodell 99) fin helt blå bil som inte låter som en åskmaskin! Jo, du kanske tänker, varför byter de inte bara avgassystem på den gamla? För att det skulle kosta en massa pengar och dessutom skulle det vara massor kvar på bilen som måste åtgärdas. Glapp i elsystemet, handbroms, rutan i förardörren som inte går att veva ner och sånt som inte är så kul. Nu säljer vi av den som ett renoveringsobjekt istället. Det kanske är någon som blir jättelycklig över att få ta hand om vår passat. Den har tjänat oss väl under Melinas första år. Det var den vi åkte till förlossningen i och det var den hon åkte hem i första gången. Jag ska nog ta ett kort innan den försvinner.

Nu är det allt bra grusigt i ögonen. Sova NU! Imorgon ska vi förbereda helgen. Släktgrillning på lördag och dop i Hagfors på söndag. Jag ska sjunga – nervöst! Jag ska tömma kameran imorgon så det kommer nog lite bilder från Mellerudsvistelsen. Massa fina bilder blev det ju på vår lintott.

Så god natt världen! Ses imorgon!

Kommentera

