Vackert väder!

Först vill jag bara säga: TRE GÅNGER dök hon idag på babysimmet! Och inte en endaste gång grät hon! Hurra! Utom när jag tvättade hennes hår förstås. Då var det lite gnäll. Mormor tror att hon kan ha fått det ifrån mig. Kanhända kanhända… Men det var så härligt att vi faktiskt fick dyka innan terminen var slut! Helt underbart! Det ger oss en god start inför nästa termin. Fast vi ska allt öva i sommar också. Jo just det, jag skulle komma ihåg att säga att jag fick en tand i morsdagspresent också. Hon hade sparat den till just den söndagen. Snällt.

Idag tog vi en cykeltur, ner till Lillängshamnen och tillbaka. Helt perfekt väder och nästan ingen vind.

Vi delade på ett äpple. Dock var det lite svårt för Melina att tugga i sig. Bitarna blir lite stora ibland. Men det är ju det som är så piffigt med att vara ute! Kommer något upp så gör det ingenting! 🙂

Dessutom blir det gärna lite extrakryddat.

Vackra svenska sommar! Som vi ska cykeluppleva den i sommar!
Dock undrar jag hur skönt det kan vara att sova bakom mig i cykelsitsen. Melinas huvud for hur som helst. Tänk om det går av! Tja, hon sov då gott i alla fall. Blev arg när jag stannade. Hon tyckte väl att jag gott kunde fortsatt ett tag till. Tack och lov sov hon en stund till sedan så jag fick komma ikapp lite också.

Det är ju otroligt att det redan är juni imorgon. Jösses vad skönt det ska bli med sommar! Då blir snart Stefan ledig också så att hela familjen är hemma! Hurra! Oj vad många utropstecken det blev. Det blir så ibland.

Imorgon ska vi städa (mormor kommer på torsdag), laga mat (Melinas mat är nästan slut) och busa (jag får aldrig nog – inte hon heller för den delen). Mycket på att-göra-listan. På kvällen är det avslutning med kören och då tänkte jag Melina skulle få följa med. Alla frågar så efter henne – vår lilla maskot.

Men NU! Nu ska jag SOVA!

God natt!

Kommentera

