23.58

Du sover gott nu. Lugnt.
Hoppas att du mår bättre imorgon.
Det var länge sedan du och jag sov så här i samma säng hela natten. Det är så tryggt att höra dina andetag. Jag är så lycklig som har dig. Som får uppleva den här tiden med dig.
Om bara några månader är det någon annan som ska byta blöjor på dig om dagarna. Som får njuta av ditt skratt, bus, dina leenden och påhitt. Jag blir sorgsen när jag tänker på vad mycket jag kommer att missa. Men när jag kommer hem om dagarna ska jag krama dig, älska dig, så mycket jag bara hinner. Du och Stefan – ni är viktigast. Jag älskar er så mycket.

Sov gott nu hela natten. Jag ligger här bredvid om du vaknar och mår dåligt. Jag är hos dig på ett ögonblick. Alltid.

Kommentera

