Att smörja eller inte smörja

19 maj. Första sommardagen 2010. Det var en härlig dag måste jag säga. Rytmik på förmiddagen och grillning på eftermiddagen. Nu sitter jag här och luktar rök…

Det är svårt att veta, det här med smörjandet. Jag satte på Melina solhatt och sket i krämen. Lite sol måste de ju ändå utsättas för. Annars vänjer de sig ju aldrig. Det är tur att varken jag eller Stefan är soldyrkare.

Imorgon har vi avslutning på babysången. Det känns lite konstigt. Nästa termin är livet annorlunda. Nästan lite sorgligt. Tur att vi har Melina kvar som minne av den tiden. Imorgon blir det också lite födelsedagskalas! Trevligt! Tänkte jag skulle blåsa lite ballonger.

Nu sparkas det i sängen ovan hör jag. Antar att jag måste åtgärda detta. Sov så gott!

Nej, det verkar tystna själv. Melinas krypförsök blir allt mer intrikata. Nu vet jag inte riktigt var hon har benen ibland. Ett par gånger nu har hon nästan varit nere på mage och sedan lyckats sätta sig upp själv. Det är en stor framgång. Hoppas det leder någon vart.

Så god natt igen nu!

4 thoughts on “Att smörja eller inte smörja

  1. Jag tror på att skydda barnen med kläder m.m. istället för kräm när de är så små, det har jag försökt göra. Det är ju massa konstigt i krämerna och som du säger så solen är ju inte farlig, i måttlig mängd. Hatt och kläder och skugga är nog bättre.

  2. Ja, det låter ju bra. Jag tänker satsa på kläder. Vem vet vad de har i alla de där krämerna… Dock tror jag det får bli till att spana efter fler solhattar. Jag har bara en och det blir ju lätt att de försvinner de där små pryttlarna…

Kommentera

