Julskinka på smörgåsen

Det är vardagslyx det. Att sedan få äta den i tystnad, utan någon som vill ha min uppmärksamhet konstant, det är ännu lyxigare.

Vi är hos mina föräldrar i Mellerud och Melina är med mormor på kyrkans barntimme. Jag fick sovmorgon. Dock var det lite svårt att sova eftersom det har ringt tre gånger. Rena telefonväxeln ju.

Jag var så trött så trött igår. Trött in i märgen. Den här helgen var tuff. Två kalas och sedan en jobbig måndag (bråka, packa, bada, hemgrupp – allt med barn) på det. Mitt tålamod tog slut alltför fort. Det är inge bra. Jag kan ju inte hålla på och slösa energi på att bli arg och ledsen när jag inte hittar Melinas raggstrumpor heller… Måste nog se till att få lite mer ledigt. Så jag inte får en barnöverdos.

Idag tror jag att vi ska göra fruktpuré. Vi köpte mango och ananas på extrapris förra veckan. Nu har de mognat. Det borde väl bli gott med lite äpple och banan i. Hoppas det. Sen hoppas jag få en stund över ikväll så jag kan spela in några melodier. Jag har fått den stora äran att sjunga på en god väns dop, kanske har skrivit det förut… Och nu ska de få några olika låtar att välja mellan.

Jag blev förresten så förvånad när jag kikade på statistiken för bloggen idag. Den tionde maj var det ett femtiotal besök på min startsida! Mystiskt… Jag har ju inte direkt lagt ut någon länk eller så. Jag hade fullt upp den dagen. Puh…

Kommentera

