Osams med min kamera

Vad sjutton? Varför blir alla bilder (nästan) oskarpa??! Jag blir såååå AAARRRGGGGGGG!!!

Detta måste åtgärdas. Något måste ha hänt. Jag fotade Melina idag och säkert nittio procent av korten blev oskarpa. Ugh! Vilken tur att vi har så mycket pengar att slösa runt på kameraservice och annat onyttigt… Not!

Idag lyckades Melina ta sig från hallen långt in i köket. Baklänges. Jag kan riktigt se hennes frustration. Först när hon ramlar framåt av att sträcka sig för långt och sen när hon bara kommer längre bort ifrån det hon vill åt. Men det kommer väl så småningom detta med framåtrörelsen. Om man skulle köra bildserien nedan baklänges skulle det se bättre ut.

Detta bildspel kräver JavaScript.

I bildspelet finns också en bild på Melinas frisyr när hon vaknade efter middagsluren. Mormor är väldigt nyfiken på vad hon kommer att få för hår. Vad tror du? Detta bådar väl gott?

Idag hade hon pippi på sitt billjud. Ska en bebis låta som en moped för jämnan? Men hon verkar nöjd så det är det viktigaste. Det måste vara väldigt bra träning för läpparna. Det blir kanske så med körledarbarn. Det är tur att hon faktiskt sysselsätter sig själv ganska bra. Idag har jag lagat mat hela dagen. Tre vegetariska lasanger blir det. Två till oss och en till Melina. Vi hade en del grönsaker som jag insåg att vi inte skulle hinna göra åt. Men att det skulle bli SJU liter grönsakssås trodde jag inte… Det blir bra att frysa in också. Lite ratatouille är aldrig fel.

Imorgon tror jag vi ska ge oss ut istället för att laga mat hela dagen. Vi hoppas på sol!

Ha! Det kan vi ju sluta hoppas på… På söndag först blir det sol (onsdag också men då är vi ju upptagna ju). Suck.

One thought on “Osams med min kamera

  1. Åh, hon är ju så underbar lilla Melina!
    Den där frisyren var något utöver det vanliga. Ska som sagt var bli spännande att se hur den utvecklar sej med tiden.

    Kram

Kommentera

