Valborg imorgon. Spännande!

Imorgon blir en stor dag. Då kommer en ny människa till världen! Om den inte redan är här förstås… En bekants dotters vatten gick imorse så nu väntar de bara. Så spännande! Tänk att få vänta på något sådant! Jag minns så lätt hur det kändes då när värkarna började kännas. Det känns långt borta men ändå så nära… Det är bara att blunda så är jag tillbaka.

Imorgon är det dags för en annan premiär också. Min gospelkör ska sjunga på Valborgsmässofirandet i Lövnäskyrkan. Och då ska vi inviga våra nya turkosa kåpor. Vi har ärvt dem av Team Rongedal som färgade dem turkosa till körslaget. Dock fick de aldrig använda dem där. Tydligen tyckte TV4 att det blev för religiöst – när de skulle sjunga gospel… Vad jag har hört och förstått så är gospel religiös musik. Men det är väl bara jag.

Min körledare har varit med i körslaget men nu sist så åkte de ju ut. Dock tyckte Kristina att Malena Ernman var vis när hon kommenterade deras förlust så här: ”Äsch, det är ju bara TV.” Och ja, det är ju helt sant.

Imorgon är Stefan ledig. Han ska vara ledig varje fredag hedanefter. Det känns konstigt att det är ”helg” redan på torsdag kväll. Ironiskt nog är det dock mer på TV på torsdagkvällar än på fredagkvällar så det gör ju inget att vi softar in helgen då istället.

Nu ska jag genast borsta tänderna och knyta mig. Melinas förkylning har övergått i ett hoststadium vilket gör att hon då och då hostar sig vaken. Det ser ut att bli en lång natt. Fast nu sist lyckades hon faktiskt somna om själv. Vi får hoppas på det bästa.

God natt och sov gott! Särskilt du pappa som slipper spendera fler nätter på sjukhuset! Härligt!

Nej, nu låter hon igen. Dags att gå på skiftet.

Kommentera

