Rösta Rongedal!

Det ska jag göra på lördag. Det var kul att se dem live idag. Vi gick dock inte upp så nära eftersom Melina var med. Det har nog inte varit så kallt, blåsigt och blött på många veckor. Och så skulle det bli det just idag! Suck… Men jag lyssnade på allt innan vi skyndade oss till bilen. Brr…

Idag började vi dagen med rytmik och sedan skulle vi till stiftskansliet på kommunikationseftermiddag. Jag var lite nervös över hur det skulle gå att kombinera med ett litet barn. Men hon var jätteduktig! Hon fick massa beröm av flera som sa att deras barn aldrig skulle klarat av något sånt. Tre civiliserade timmar fixade hon. Sen när vi var hemma var det ett himla liv på henne så hon tog väl igen tystnaden tidigare. Vilken volym hon får till! Synd att det inte går att publicera ljud här.

Imorgon är det babysång, inköp av åksjuketabletter och lite städning. Mormor kommer på kvällen. Det ska bli så kul att träffa henne igen!

Hoppas att magen är ännu mer stabil imorgon. Idag har den faktiskt skött sig ganska bra, förutom ett litet avbrott. Igår blev jag trött på det här så jag ringde rådgivningen. Tjejen jag pratade med var vettig och undrade vad jag hade ätit hittills. Hon tyckte att jag skulle köra på lättsmält mat ett par dagar så magen fick en paus. Jo, det kanske vore bra. Då kanske inte grovt bröd och frukt är det allra bästa. Det har jag ju ätit hela tiden… Så igår övergick jag till ljust bröd, nudlar, soppa och sånt och faktum är att det fungerade. Sååååååå skönt! Imorgon tänkte jag försöka smyga in lite grönt och se hur det går. Jag vill ju veta vad jag kan äta när vi åker på kryssning på fredag. För iväg, det ska vi!

Igår klappade Melina för första gången! Flera gånger idag också. Hurra! Hon tittade intensivt på alla barnen som kröp på rytmiken. Nu är det bara hon som sitter stilla på ett och samma ställe. Undrar hur länge det dröjer innan hon drar iväg hon också. Fast hon visar ju inga tendenser än så det kanske dröjer. Andra mammor säger att jag ska vara glad att hon sitter still. Men det är tungt att bära på 12 kilo. Det vore skönare om hon kunde ta sig runt själv lite mer faktiskt. Det kommer nog så småningom. Vi har ingen brådska. 🙂

Nu ska jag gå och lägga mig. Jag är alldeles trött. Det känns att jag inte är riktigt i form. Men jag är på gång! Det är huvudsaken!

Kommentera

