Aldrig har posten varit så sen…

… som när jag sitter och väntar på den. Suck! Jag ska strax gå ut och kolla igen. Förhoppningsvis kommer blixten idag.

Idag har jag och Melina varit på BVC. Hon väger numera 11 640 g och mäter 73 cm över havet. Stora tjejen… Mmm… Hon betedde sig exemplariskt hos sköterskan och de tyckte hon verkade så glad och trevlig. Utom när vi skulle mäta längden. Jag var dock lite restriktiv med vad jag berättade. En god vän till mig har väldigt dåliga erfarenheter av sitt BVC och vi har inte alltid kommit överens med vårt vi heller. Lite sunt förnuft kommer man långt med. Det har jag förstått så här i efterhand. Hon tyckte att vi skulle försöka få Melina att sluta äta på natten. Så jag får väl ta och ge henne vatten några nätter så får vi se hur det går.

Efter kontrollen smet vi in på ”Lilla butiken”. En rum som öppna förskolan har där man kan hänga in barnkläder till försäljning. Allt bygger på ärlighet och det verkar fungera bra. Jag hittade några fina tröjor i större storlekar och två leksaker. Det är lagom priser på såna ställen. Min mor är stammis på en second hand-butik i Mellerud och sist när hon var där handlade hon 39 plagg för 175 kr! Det är lagom det! Fina grejer hittar vi också. Jag vill inte att Melina ska vara fläckig från början. Fläckarna fixar hon så bra själv. Som idag när hela lunchen kom upp, igen. Just det glömde jag fråga om på BVC så jag antar att jag får ringa.

Nej, nu ska jag gå ut och kolla posten.

Ja, den hade kommit!

2 thoughts on “Aldrig har posten varit så sen…

  1. Ohh vad roligt!

    Själv ska jag åka förbi ICA och hämta ut en telezoom på vägen hem 🙂
    Sen är det bara att hoppas på att vädret blir fågelsjövänligt på söndag.

Kommentera

