Vår bank har tagit våra pengar

Just nu står det ”0” på vårt konto. Vår bank har dubbeldebiterat flera av våra köp och snott nästan 2ooo av våra pengar. De sista som vi har kvar, innan månaden ens har börjat… Suck…

Dessutom var jag och besiktigade bilen idag. Det dåliga är att jag måste tillbaka, det bra att det inte är så svårt att byta en stänkskärm. Men det behövde vi verkligen inte den här månaden. Blä!

Det tråkiga är att utan pengar kan vi inte köpa mat på vår kommande kryssning. Hoppas det går att flytta på den. Annars vet jag inte riktigt vad vi ska göra. Jag vill inte gärna ta av mina födelsedagspengar till mat men de kanske ryker allihop innan månaden är slut.

Igår kväll var vi hemma hos Katarina och jag frågade Melina var lampan var. Det gör jag ganska ofta… Men igår pekade hon med hela armen först upp i taket där det fanns en släckt lampa och sedan på lampan som stod bredvid soffan. Kul! Hon är så mycket mer medveten än vi vet om Det är ett som är säkert. Idag när jag skulle ta fram kläder hade hon tydligen växt ur storlek 74. Jag vet inte riktigt när men det blir till att rensa i garderoben.

Imorgon är det rytmik och sen ska jag gå en sväng på stan och se om jag hittar ett par jeans. Hoppas det. Jag letar efter gips också. Hoppas på Panduro. Tur att man har sparpengar att ta av…

Så konstigt. Facebook ligger nere. Genast känner jag mig så utanför… Tänk så beroende man blir av en social plats.

God natt!

One thought on “Vår bank har tagit våra pengar

  1. Tråkigt det där med banken. Se till att få en slant extra av dem när de sätter tillbaka pengarna på ert konto.
    Att inte ha pengar är inget vidare. Vi har en hård månad här vi oxå. Har just betalat en elräkning på nästan 10 000 kr (för två månader) och då är det inte så konstigt om det blir tomt i plånboken. Dessutom ska jag till tandläkaren nästa vecka, bävar!!! Men! Bella mår bättre och har bajsat två dagar på rad nu. Det förgyller vardagen. Jag ska prata med dem på BVC om det här med järndropparna. Jag vill INTE börja tillbaka med dem. För nu har vi ju svart på vitt att det är de som gör henne förstoppad.
    Kram!

Kommentera

