En ny era är här

Mina föräldrar har en ny soffa. Oj oj oj… Jag minns bara en soffa i huset och nu är den död.
Nu är det istället en flashig sak med uppfällbara fotstöd. Det ska bli trevligt att provsitta! Hoppas de hittar något bra bort till bara. Det gamla var ganska låga och jag tror de här sofforna är högre = bordet blir lågt.

Igår var vi på barnmässsan med Suzanne och Izabella. Det var riktigt trevligt! Jag var helt slut när vi kom hem eftersom jag avslutade dagen med att dessutom storhandla på Willys… Det var en hel massa folk och en hel massa prylar! Vi handlade faktiskt lite coola prylar. En giraff-kudde-filt och teckenböcker var nog det största. Fast majskrokarna tog nog allra mest plats. Nu har vi ett tag. Det var väldigt bra pris på dem där.

Idag har vi varit till loppmarknaden i Herrhagskyrkan. Jag kom alldeles för tidigt så vi tog en sväng till Gengåvan för att fördriva tiden. Där hittade jag faktiskt skor till Melina! De ser inte alls använda ut och jag tror de kan bli piffiga skor att lära sig gå i. Det lär nog prövas mycket inne innan hon går ute och då är det nog sommar. Jag hittade lite köksprylar till Melinas leksakslåda. Hon har växt ur en del saker så då behövs lite andra prylar. I Herrhagskyrkan hittade jag en fin påskvas och några siluettkatter. Jag tror inte att de passar här hemma men det blir super att ha som presenter. Jag ska rita av dem först.

Nu ska jag titta lite på mitt nya hemliga projekt. Jag får lite crazy tankar på nätterna ibland. Melina sover efter en lunch som kom tillbaka upp. Jag vart jättearg, inte på henne, men på att hon inte kan behålla lunchen. Nu börjar det nästan bli en trend. Tre gånger på sex dagar. Suck… Jag undrar så vad det kan bero på.

Kommentera

