Vresigt babysim

Idag kom vi verkligen iväg! Varken sjukdomar eller verkligheten satte käppar i hjulet. Jag laddade hela dagen och såg till att Melina sov länge innan vi åkte iväg.

Jag har aldrig varit på badhuset förut och jag måste säga att det var en riktig labyrint. Jag hade varit hjälpt av lite linjer i golver, som det är i en del affärer. Gå ditåt… Det var praktiskt att kunna köra vagnen rakt ut i simhallen. Man byter om på barnet först där ute så att de inte fryser. Tur att madammen inte hade tokbajsat bara. Det hade blivit lite bökigt.

Hon började skrika när jag klädde av henne. Bra början… Det är tur att det finns nappar. Med den röda i munnen och nära mig gick vi ner i bassängen. Hon såg mycket skeptisk ut. Det var en väldigt stor badbalja. Dessutom var det massa föräldrar och barn och vatten sprutade någonstans. Läskigt… Men med lite distraktion i form av leksaker så gick det över ganska snart.

Här i Karlstad har de ingen fast grupp utan man simmar själv med sitt barn. I de olika momenten tar man hjälp av instruktörerna som finns på plats. Det var praktiskt. Då kunde vi göra det i vår egen takt. Vi tränade på att simma på mage och rygg och gjorde dyk-proceduren ett par gånger. Dock dök hon inte under vattnet utan fick bara vatten på huvudet. Hon fick faktiskt inga kallsupar. Det var skönt. Hemma har hon sugit in luft när jag testat vilket resulterat i ordentliga hostattacker.

Hon var väldigt misstänksam mest hela tiden och det var aldrig långt kvar till gråt. Men det var ju inte gnäll hela tiden så lite roligt måste det ju ha varit.

Ja, det var mysigt. Vi var i mindre än en halvtimme. Sen började tålamodet tryta. Men i baljan där jag skulle tvätta av henne var det jätteroligt. Där skvätte hon som bara den så lite energi hade hon allt kvar. Nu är det ju lov nästa vecka och då är det inget babysim. Men det ska bli roligt att gå tillbaka veckan därpå. Det är så typiskt att Stefan inte kan vara med… Det hade varit extra roligt det.

Kommentera

