Tack för titten Izabella

Här kommer lite bilder från sista tiden. Melina sitter så bra nu så det är nästan läskigt. Hon kom på det under två tre dagar. Jo, det var nog ganska kul att sitta. Då kan man vifta på armarna så hela soffan gungar!

Det är några bilder från pulkaåkning och Melinas senaste äventyr. Hon har fått för vana att sitta med ett finger i munnen. En framtida ms Good kanske?

Idag har jag också fått den stora äran att träffa lilla Izabella! Det var så roligt! Det var knappt hon syntes inemellan alla filtar och täcken men ändå låg hon där och älskade livet. Fast hon var väldigt väldigt liten verkade hon passa som handen i handsken i mammas famn. Suzanne har fått komplimanger för hur van och trygg hon är med sin dotter och det förstår jag. Hade inga som helst tvivel om det. Även om man inte tror att man är redo att bli förälder överstiger man större hinder än man tror när man sitter där med knytet i sin famn. Det klart man ska ta hand om denna lilla människa som kom inifrån en!

Suzanne matar och ammar var tredje timme så det är ett verkligt heltidsarbete men hon verkar ta det med ro. Det är rätta takter det! Och hon var så söt den lilla. Bajsade som en hel karl. Precis som det ska vara. Jag undrar vad de tänker om världen dessa små. Hur uppfattar de alla nya intryck… Vilket äventyr det måste vara! Hon är inte vaken långa stunder men jag fick vara med när det var dags att byta. Sen somnade hon snällt om. Det är bra. Invagga Suzanne i tron att livet som mamma är så här glassigt och spara den stora arsenalen till sedan! 🙂 Det ska bli så roligt att se vad du blir för en liten person! Tack för att jag fick komma och hälsa på!

Imorgon ska jag packa inför min Mellerudsvistelse. Det enda jag gruvar mig lite för är fyra nätter på raken i bäddsoffan. Jag brukar vara mörbultad efter två. Men det är det värt. Verkligen. Melina äter kopiösa mängder just nu, nån tillväxtperiod tror jag, och det är lite töligt. Det finns ingen bott liksom. Det är dags för riktig mat. Fram för majspuré! Det ska vi testa på måndag.

God natt och sov så gott!

Kommentera

