Mycket hinner hända på ett halvt månvarv

Ja, tiden går fort må jag säga. Jag borde verkligen sätta mig och fylla i almanackan så jag kan minnas vad det var vi gjorde under jul och så. Det blir allt suddigare ju längre tiden går…

Det har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Låt se. På 14 dagar har:

… jag kört in i en snövall.

… Melina lärt sig vända från mage till rygg och gör så med stor glädje. Hur den tjejen ska lära sig krypa är ett mysterium.

… Melina insett att katterna är väldigt kul att titta på!

… vi återgått till vardagen när man träffar människor och inte är hemma hela tiden. Det är inte lika städat hemma längre men å så skönt att komma hemifrån då och då!

… jag haft halvdagskurs.

… jag lyssnat på fyra reklambyråer.

… lilla Izabella fötts sju veckor för tidigt. Men mår fantastiskt bra ändå.

… jag gått runt i lyckorus säkert en vecka i glädjen över att det gick bra när hon föddes och att de nu är en familj. Lite glad är jag också över att jag nu har någon att snacka bebissnack med. Det är många detaljer i en småbarnsförälders liv som jag väljer att inte dela med en stor del av min bekantskapskrest i rädsla för att de flyr hals över huvud. Det är tur att mamma alltid lyssnar…

… jag gått igenom alla våra minsta bebiskläder för att Izabella ska ha nåt att ha på sig och samtidigt insett att allting är för stort.

… jag lånat kläder i storlek 44 som förmodligen passar bättre. :-)

… jag gjort en skylt till Izabella. Det behövs lite personliga saker när man ligger på sjukhus.

… hälsat på Suzanne på sjukhuset. Vi fick inte se Izabella men vi fick se hur hon förvandlat sin mamma till en störtförälskad kvinna! Tänk att ett litet barn kan förändra världen så…

… Melina behagat lära sig tycka om gröt och gapar faktiskt efter mer. Nu är det dags för en annan grötsmak. Potatis ratar hon hela tiden så vi tar och börjar med gröten.

… Melina lärt sig dricka välling. Skönt att äta andra saker än ersättning fem gånger om dagen kan jag tänka.

… Stefan jobbat som en galning och kommer att göra så i nio veckor till tills den här perioden är över. Tur att det är två lov under den tiden.

… jag kört i ett mitträcke i tron att jag skulle stanna bilen i en avfartsfil. Skrap, rep och knaster men inga allvarliga skador på varken mig, Melina eller bilen. Skönt det. För vad skulle jag göra utan bil?

… börjat på spädbarnsrytmik. Vi ska på en imorgon också. Jag får se om vi orkar båda eller fortsätter på den som var roligast…

… jag bytt blöjor, matat barn, diskat flaskor, lagat mat och sovit. Detta upptar fortfarande den allra största delen av mina dagar och lär nog göra så ett tag framöver. Det är bara att inse att egentid är ett minne blott.

Nästa vecka ska jag på husmorssemester. Det vill säga till mormor och morfar. Jag och Melina ska vara där hela veckan så det ska bli roligt att få lite pauser i barnskötandet. Melina tycker att det är fantastiskt roligt att titta på andra barn så mamma får nog inga problem med att sysselsätta henne medan jag drar iväg en stund. Jag längtar efter att få vara ifrån Melina lite så jag kan längta efter att få träffa henne igen! Det är inget fel i att vara föräldraledig, inte alls, men man kan få lite överdos ibland när vardagen upprepar sig hela tiden.

Och nu då? Definitivt sängen. God natt!

3 thoughts on “Mycket hinner hända på ett halvt månvarv

  1. Ja du Louise. Som småbarnsförälder har man verkligen fullt upp! Men det är ju också en mycket härlig tid. I morse ammade jag Bella igen, hon fick i sej en halv portion. Framsteg 🙂
    Nu ligger hon och sover här bredvid.

    Jag är så tacksam för allt du gör för mej. Ser fram emot att få sätta på henne alla kläder! Ska nog inte dröja så många dagar till. Igår vägde Bella 1700 gram så hon hade ökat från dagen före. Wonderbar!

    Vi hörs, kram.

  2. Hej på er småbarnsmammor. Det är en härlig tid men nog så intensiv.Nu när jag är mormor längtar man lite till den första tiden.Ska bli härligt att få rå om Louise och Melina några dagar.Ska jaga ut Louise på lite egen tid.Såg att det var babyteater ska försöka fixa biljetter.Det ska börjas i tid.Har sett lilla Izabella på bild det var en liten söt sak.Härligt att hon ammar och mår bra. Nu ska jag ut och handla måste köpa lite Melina godis att bjuda på till veckan. Kramar från mormor.

  3. Christine, jag måste ju bara tacka dej för alla fina presenter som Louise och Melina hade med till Izabella. Tusen gånger tack!
    Visst är hon en liten prinsessa?! Men så säger väl alla mammor om sina telningar?!

    Ha det gott och se till att njuta av din egentid med Melina.

    /Suzanne

Kommentera

