Gott nytt år! Om det kan bli bättre…

Så var årets sista dag nästan slut. Melina ville inte slösa bort timmarna med sömn vilket resulterade i en totalkrasch i sängen före åtta. Hon lär nog sova gott i natt.

Idag kokade jag morotsmos till henne. Det gick inte hem alls. Havregröten däremot åt hon faktiskt ett par teskedar av. Jag tyckte att det gick trögt men enligt mormor är tydligen ett par teskedar ganska mycket eftersom vi bara hållt på en vecka. Både jag och min bror gav mor gråa hår när vi skulle lära oss äta riktig mat… Jag vet att hon ser glad ut på bilderna men korten är tagna när vi har matningspaus. Det blir så mycket gröt i kameran om jag ska fota och mata samtidigt…

Det ska bli spännande att se vad nästa år har i åtanke. Detta året har vi väntat och fått barn, Stefan har fått jobb och jag har fått vara hemma halva året. Det slutade som ett verkligt höjdarår! Började lite knackigt dock. Men jag undrar om nästa år kan toppa det… Tror inte det. 🙂

Nu luktar det som om potatisgratängen är klar. Nu ska vi steka oxfilé! Det har jag aldrig gjort förut. Hoppas det inte är alltför svårt.

Ha en härlig nyårsafton nu! Våra gnistrande vita hälsningar skickar vi till alla vi känner!

Gott nytt år!

2 thoughts on “Gott nytt år! Om det kan bli bättre…

Kommentera

