En härligt vit jul?

Vi tog oss hem idag. Men det var lite tveksamt i början av dagen. Så mycket snö var det flera år sedan de hade i Mellerud. Men vi tog oss hem i alla fall. Vägen var inte så farlig som vi trodde. Men jag är glad att Stefan är en så duktig bilförare.

Julafton tillbringade vi hos Stefans syster. Det var många människor på liten yta men vi hade desto trevligare. En massa god mat och tomten gjorde faktiskt ett besök. Konstigt nog var nästan alla presenter till barnen… Konstigt. Han måste fått med sig fel säck… 😉 Dock vaknade Melina mitt upp i maten så jag fick ingen varm mat den dagen.
Vi hade tänkt åka hem tidigt men klockan blev ändå halv åtta innan vi kom iväg. Tiden går fort när man har roligt och det är småbarn med som ska sova då och då… Bilder från dagen kommer nedan.

På juldagen åkte vi till mina föräldrar i Mellerud. Vi kom inte iväg så tidigt som vi hade tänkt men jag är glad att det blev så tidigt som det blev i alla fall. Vädret blev bara sämre ju längre söderut vi kom och ja, sen slutade det ju inte att snöa förrän idag. Det var mysigt att fira med min familj också! Det blev varm mat för min del och tomtens säck innehöll faktiskt lite paket till oss också.
Idag har vi skottat och skottat. Och sen inledde vi en ny era. Melina fick smaka på potatis! Oj så hon grimaserade… Det var inte så smakfullt tyckte hon. Men nu ska vi träna flera gånger varje dag. Hon spottade i alla fall inte ut det.

På vägen hem sände vi särskilda tankar till våra släktingar i Dalarna. De vaknade nog imorse och tyckte att det var trevligt med lite vitt på backen. Tänk om vi hade deras snöröjning, eller snöskoter för den delen… Hoppas att ni hade en härlig jul också!

God fortsättning allihop!

Kommentera

