Värdelösa vägar!

I november körde Stefan i ett hål i vägen här på Hammarö. Igår konstaderade han att ett hjullager gått sönder till följd av detta. Varför just nu?!!! Vi har skitdåligt med pengar och hade verkligen snålat den här månaden så vi skulle ha pengar till jul och kunna spara ikapp reserver vi varit tvungna att använda. Men nej. De 3000 kronorna försvann idag. Bara så där. Himlarns bil… Eller Hammarö kommun är det väl…

Hur får man 300 kr att räcka fram till jul? Alla julklappar är inte köpta än… Ingen julmat heller… Melina måste ha ersättning…  Och ingen julgran… Vad ledsen jag blir… Stefan sa att livet är så ibland men jag tycker man har rätt att vara besviken och arg på livet då. Samtidigt är det egentligen ingen stor knipa. Vi är välsignade med så mycket annat bra så vi har inte rätt att klaga egentligen. Fast jag måste.

Samtidigt var första delen av dagen idag bra. Jag hämtade ett paket med kläder som jag köpte på Blocket. Jag betalade 200 kr för kläderna och 245 för frakten. Lite irriterande… Men så öppnade jag paketet! Jösses! Herren ger och herren tar… Idag gav han oss 89 plagg och tog ett hjullager. 89 fina plagg var det! Helt fantastiskt! Jag var helt mållös. Trodde aldrig att det skulle ta slut när jag plockade upp grejer. Så det var ett riktigt kap. Och det ska Melina ha i vår. Det känns bra. Vi verkar ju inte har så gott ställt nästa år heller…

Nej, jag ska väl försöka gå och lägga mig. Inget roligt när bara tankarna snurrar hela tiden. Och så vaknar Melina ett par gånger varje natt och går jag inte upp och lägger henne till rätta vaknar hon och ska ha mat. Det behöver hon egentligen inte det lilla matvraket. Det är jobbigt att inte få sova mer än två tre timmar i sträck. Suck… Det ska bli skönt nästa vecka när Stefan är hemma. Då kan jag få sova på förmiddagarna i alla fall. Stefan vaknar inte av Melinas ljud förrän hon skriker nämligen så det är min uppgift att söva henne på nätterna. Det lät ju bra. Ja, ni fattar.

God natt all ye good people out there!

Kommentera

