Julfriden sänker sig över femman…

Tänk att få vara hemma hela dagarna och julstöka med världens finaste lilla tjej! Det är ju helt underbart! Vilken vardagslyx… Idag var det dock inte så roligt. Jag såg så fram emot att få åka till jobbet och träffa alla men så hade förardörren på bilen frusit igen!!! ARRGGHHHH! Ja, jag var vansinnig. Men det var inte mycket att göra. Bara att sätta i kupévärmaren och snällt vänta på att det tinar. Men vi kom iväg på babycafé senare i alla fall. Det var väl för väl…

Nu har vi hämtat oss från dopet och håller som bäst på att julpynta och fixa. Det blir så fint så fint… Förra julen var vi i slutskedet av renoveringen så julpyntandet bestod i att vi faktiskt hade gardiner i köket typ… Men jag lärde mig att man överlever utan julpynt också. Fast det är inte lika mysigt.

Och så lite bilder…

Melina fortsätter träningen i barnstolen. Det går bättre och bättre. Det roligaste är att tugga på handdukarna som jag pallar upp henne med och att tappa saker i golvet.

De flyttar faktiskt på sig om jag säger till dem. Men det är enda stället som de ligger och myser så tillsammans så det är lite synd att sjasa bort dem också…

Den här fina klänningen har Melina fått av farmor! Den passade på när det var julmarknad i kyrkan i helgen. Jag hittade en jättefin julklapp till Melina där!

Och igår, när Melina fyllde 4 månader, jösses vad tiden går fort, så fick hon ett brev från mormor med en tomteklänning med tillhörande luva. Så fin så jag ville inte lägga undan den. Den får vara pynt när den inte sitter på Melina. Vi ska prova den imorgon.

Den här hoppgungan var en doppresent från mormor och morfar. Jag mitt nöt trodde ju att den behövde monteras på nåt sätt men i helgen upptäckte jag att den bara var att sätta runt vilken dörrkarm som helst! Här provar hon den för första gången. Det var lite ovant och hon har inte lärt sig hoppa än men det är spännande!

Nej, nu får det vara nog. Jag måste gå och lägga mig. Imorgon väntar lite mer städning, pyntande och framför allt många blöta pussar. Mmmm… Jag älskar min familj!

God natt!

One thought on “Julfriden sänker sig över femman…

  1. Hej! Mormor här! Hoppas klänningen passar.Ser fram emot att se den på vår lilla goding. Kram till Melina Mamma och Pappa.
    Mormor

Kommentera

