Tack alla ni som gjorde Melinas dopdag så fantastisk!

Så var det över. Vår dotter är döpt. Vi har fått dela vår tacksamhet över att få ha blivit föräldrar med familj och många goda vänner. Det var verkligen en underbar dag! Det var mycket arbete inför men det var verkligen värt det. Vår första släktfest var det faktiskt.

Vi hade aldrig fixat dagen utan hjälpen från min mamma. Hon jobbade hårt i flera dagar tillsammans med oss… Och underbar hjälp fick vi också från Stefans föräldrar, min pappa och bror, Sanna och Torben, Maria som fotade, Anki som spelade och Ulf som döpte! Och så förstås alla gäster som tog sig tid att komma och dela den här dagen med oss. Tack från botten av våra hjärtan!

Ceremonin blev precis så där avslappnad och härlig som vi ville! Simon, min bror, spelade en Led Zeppelin-låt som Stefan valde ut och Anki spelade en låt som jag har skrivit till Melina. Det var riktigt kul att höra den sjungas för första gången, och så bra sen… Och fikat funkade bra och tårtan var god. Det dök upp tankar på bilder jag missade ta och personer jag inte hann prata med ordentligt men jag kan inte gräma mig för det eftersom dagen var så fantastisk! Fast jag måste säga att på kvällen var jag så vansinnigt trött att jag bara kraschade hemma… Melina tillbringade måndagen med att sova och äta ikapp. Hon hade inte riktigt ro att göra något av det på söndagen.

Nu efteråt är vi alldeles utpumpade. Det står fortfarande grejer överallt som ska plockas in. En ost är fortfarande på villovägar. Och framför allt har vi inte fått se korten som Maria tog på oss. Det ovan här är ett smakprov! Några fler finns på Marias blogg. Jag ska träffa henne på torsdag och är så nyfiken så jag kan spricka! De jag har sett lovar mycket för de andra korten. Jag lovar att lägga ut fler bilder sedan när jag fått ta del av dem.

Nej, nu ska jag gå och knyta mig. Dubbelt halvslag blir det idag. Har varit borta hela dagen och det känns i ögonen.

God natt gott folk!

Kommentera

