Regn och rusk…

Okej. Tydligen har Douglas varit ute på balkongen nån timme. Stackare… I detta väder…

Jag har ingen lust att gå utanför dörren idag. Men jag måste. Vi behöver lite saker på affären. Blä!
Jag måste duscha först. Melina sover men jag behöver inte skynda mig eftersom Stefan är hemma han också. Han har varit hemma sedan i tisdags med en envis förkylning. Melina har dock en sovvecka. I onsdags slog hon till och sov nio timmar i sträck! Jag vaknade och tappade hakan när jag såg vad klockan var. Det har inte hänt igen men det känns skönt att veta att hon kan.

Hon växer som ogräs! I måndags vägde hon 7 260 g. Tydligen en hel del för att vara 2,5 månader. Men hon är ju lång så det förslår också. Det här babyskyddet vi har i bilen kommer vi INTE att kunna ha i ett halvår. Det är ett som är säkert. Det blir en djungel som vi måste ge oss in i, detta med bilbarnstolar. Det är synd att byta dock för en större stol kan man ju inte lyfta ur och ta med sig… Tydligen kan man byta till en större bilbarnstol när barnet kan sitta själv. Men jag undrar om hon inte kommer att växa ur den innan dess. Vi får se. Först måste jag gå igenom hennes kläder och plocka bort storlek 56. Nu är det 62 och 68 som gäller. Läskigt! Ska hon inte alltid vara så här liten?

Nej, nu måste jag göra något nyttigt. Fortsätta med städningen. Först av mig själv av mig själv, sedan av nedervåningen.

Må gott!

One thought on “Regn och rusk…

  1. Hej Louise
    jag har provat acta graco stolen och den är så där för når de somnar så hänger huvudet! Men en vän till mig här nere köpte en barnstol på mekonomen, den var dyr men helt värd sina pengar! Hon har två barn och det är det andra barnat som fick den dyrare stolen. det hon sa var att hade hon vetat vad hon visste nu så skulle hon köpt den till bägge barnen! Bara lite tips på vägen!
    Lycka till!
    Kram karin

Kommentera

