Det ligger någon och grymtar i hallen

Kan det vara världens goaste tjej kanske?
Så måste det vara. 🙂
Hon har sovit en stund och ligger och gosar sig. Vem vet, hon kanske sover en liten stund till…

Idag är det äntligen officiellt! En av mina bästa kompisar väntar barn! Det ska bli så roligt att följa dem på vägen. Det känns som att återuppleva en massa eftersom det inte var särskilt länge sedan vi själva var där. Jag ska åka och hälsa på henne imorgon. Första trippen till Hagfors för Melina.

Igår var hon med på den första körövningen! Hon var väldigt snäll och beskedlig tills vi slutade. Då tokskrek hon och var jättetrött… Mycket människor och intryck. Men det var skönt att det gick bra så länge. Det var så himla roligt att se allihop igen och faktiskt vara med och göra sånt som jag brukade göra innan Melina kom till. Tänk vad många körövningar hon ska få följa med på! Nästa år tänker kören åka till USA. Då är Melina lite mer än ett år… Kan man ta med en sån liten skit? Njae… Inte särskilt smart med jetlag och allt sånt förstås…

Hon somnade faktiskt om en stund.

Nu är Melina så pass stadig att vi övar huvudhållning varje dag. Bara en liten stund – men hon har mycket större tålamod nu. Hon har dessutom kommit på att om jag slår på saker som hänger så rör de på sig och låter ibland. Mycket roligare än att se på när mamma sitter vid datorn, äter, viker tvätt eller gör nåt annat trist. Det är skönt att hon kan underhålla sig själv faktiskt. Det är inte utan att jag får lite dåligt samvete över att hon får ligga där för sig själv. Men det är väl så att hon börjar bli en egen person. Det klart hon inte vill sitta hos mig för jämnan.

Här nedan kommer lite kort från sista tiden. När mamma var här hjälpte hon oss att ta bilder på hela familjen. Det var roligt att göra innan Melina blir för stor. Nej, nu ska jag gå och… Tja, vika tvätt tror jag. Hon vaknar nog snart och då blir det mat innan vi ska ut på lite lätt shoppning.

Må gott så länge!

2 thoughts on “Det ligger någon och grymtar i hallen

  1. Hej Louise! Kul att få se kort ¨på katten, jag har glömt vad han heter men väldigt fin är han! Och melina verkar vara en riktig gobit! Hoppas att allt går bra med barnet, för lätt är det inte. men absolut det roligaste jag gjort i mitt liv!
    Hälsningar Karin

    • Hej hallå!
      Då ska du se den andra katten, Charlie. Han är också fin. Han är fortfarande ungkatt så huvudet är alldeles för litet till kroppen än så länge men det kommer nog ikapp så småningom.
      Ja, Melina är go. Hon har sovit medan vi bytte däck nu. Duktig tjej detta. Men jag håller med dig om att det inte är lätt. Stefan pendlar mycket så jag får ta alla nätter själv. Bara sömnbrist gör en ju tokig. Men det är småpotatis. Hon blir ju större. Det är ett som är säkert. Just nu är det kanske inte det roligaste jag har gjort i livet men väl det viktigaste, största och överlägset mysigaste! Det blir nog roligare sen när man kan leka lite, inte bara mata och byta blöjor. 🙂
      Hoppas ni har det riktigt bra! Det vore kul att se ett kort på er någon gång! Och se ert lilla underverk!
      Kram!
      Louise

Kommentera

