Dagarna går fort när man sover länge…

När man har roligt brukar väl vara det man skriver men på nåt sätt har latmasken huggit tag i mig så det blir kanske lite väl långa sovmornar. Men var gör det? Vi är ju lediga!

Förberedelserna börjar bli färdiga också. Jag ska åka och köpa blöjor (känns mycket mystiskt) och så ska jag föra över lite musik till mp3-spelaren. Sen är det klart. Till och med väskan är packad.

Men det är mycket som händer samtidigt just nu. Barnets beräknade ankomst är nästa lördag och Stefans ryggont blir inte bättre. Tack och lov för sjukgymnaster men problemet är när de inte kan göra något… Det är tydligen en disk i hans ryggrad som är irriterad och för att kunna träna upp musklerna runtomkring behöver irritationen gå tillbaka. Suck…

Och så igår var jag till mödravården för att träffa läkaren (tänkte se om min foglossning var skäl nog för sjukskrivning men det kan jag ju glömma) och det sista hon gjorde var att känna på magen. Hon blev osäker på hur barnet låg och hämtade barnmorskan. Och där ser man, det hade flyttat sig! Låg på diagonalen just då. De blev lite spattiga. Tydligen är det inte så vanligt att sånt händer i vecka 39. Så idag fick jag åka till sjukhuset och göra ett ultraljud för att se hur det verkligen var. Jag tyckte allt att det kändes som vanligt när jag åkte dig. Men det första hon säger är att att här finns inget huvud. Här nere finns en rumpa! Va?!!! Så ungen har vänt sig helt om nu. Imorgon blir det vändningsförsök och fungerar inte det blir det snitt. Jag är lite nervös måste jag säga. Men huvudsaken är att barnet mår bra. Detta är ju detaljer i sammanhanget. Ut kommer den ju på nåt sätt. Den väger redan ca 3900 (enligt ultraljudet) så det känns ju som den skulle klara sig om det kom ut idag redan…

Tja, nu ska jag lämna tillbaka datorn till Stefan. Han har börjat förbereda kurser inför det nya jobbet som gymnasielärare i augusti. Hoppas det har släppt i ryggen tills dess.

Kommentera

