Fy sjutton för denna värme!

Jösses vad fuktig luften är. Men det är så varmt inne… Varför försvinner inte värmen när vi öppnar dörrarna? Den håller fast sig med hull och hår. Det är skitsvårt att sova när det är 28-29 grader i sovrummet. Tack och lov för fläktar. Men att vakna med luft som är så syrefattig så man nästan kan inte kan andas är verkligen en pärs.

Vi var hos barnmorskan idag och jag visade mina svullna fötter. Hon berättade att svullnaden inte går att göra något åt. Det spelar ingen roll om man tar vattendrivande (eller äter sånt som driver ut vatten) för vätskan fylls på lika snabbt igen. Så många råd som jag har fått om vad jag ska äta och göra… Men då vet jag i alla fall att det bara är att uthärda. Min mamma har varit här några dagar och det var tufft att hålla igång i vanligt arbetstempo. Jag var helt slut vid slutet på dagarna. Det ska bli skönt med regn på lördag. Om det nu blir något. De få droppar som kom idag var nog bara för att retas…

Men min mor är fantastisk! Hon hjälpte oss med så mycket som skulle göras innan knyttet anländer. Vi roade oss med att sätta ihop hammocken som vi fått låna av Stefans föräldrar, sydde ihop dåliga gardiner från IKEA och myggnät, åkte och gjorde en massa ärenden (AC i bilen är skönt i värmen), mamma lyfte upp massa saker på vinden (jag orkar inte ta i) och dessutom klippte hon mig och hjälpte oss tvätta igenom massa kläder som blev kvar efter städningen förra veckan. Tack mamma!

Det är inte så mycket kvar att förbereda nu. Och inte så mycket tid kvar… Bara två och en halv vecka faktiskt. Spjälsängen ska sättas ihop, barnkläder ska sorteras och barnrummet ska möbleras lite. Det får vi ta pö om pö. Framför allt ska jag vila, vila, dricka, äta fruktsallad och vila. Det ska bli så skönt… Och först av allt ska vi sova lite. Nu!

Kommentera

