Åh denna svenska sommar…

Uhh… Idag har vi storstädat.
Vi invigde vår nya dammsugare. Med allergifilter och allt. Den var supereffektiv! Enda problemet var att den pustade ut ett stort varmluftsmoln runt ikring sig. Inte så jätteskönt just idag kan jag säga… Det var 30,1 grader i köket när jag var klar där. Pust!

Men jag antar att värmen är jobbig på grund av andra saker också. Jag minns inte att det var så jobbigt att städa på sommaren. Men krabaten i magen tar ju också energi. Det är väldigt jobbigt att böja sig framåt också. Men snart är det över. Tre veckor kvar idag (+/- två veckor). Antar att jag borde packa en väska och sätta ihop spjälsängen och sånt. Min mor kommer hit nästa vecka och ska hjälpa oss fixa lite. Trevligt! Hoppas bara att jag orkar hänga med i hennes tempo. Det går undan! Det kanske inte är lika varmt dock och då går det nog bra.

Nu kommer snart Stefan med maten. Han ska överraska mig idag! Vi tyckte vi var värda färdiglagad mat idag när vi kämpat oss så otroligt svettiga. God kväll!

Kommentera

