Två sjukhustripper på en dag

Idag har jag varit på sjukhuset två gåner. Först för att tjuvkika lite på busfröet där inne. Barnmorskan kunde inte avgöra om h*n låg med huvudet neråt och det behöver va så nu. Vi är i vecka 37 nu så egentligen kan ungen dyka upp när som helst. Fast om h*n brås på sin far så blir det nog lite senare. Men huvudet låg ner som det ska. Skönt att se.

Efter lunch så ringde min läkare och ville att jag skulle åka till sjukhuset och kolla upp ett prov som var lite förhöjt.  Det slutade med sex timmar i ett rum på akuten, åtta nålstick och kontraströntgen. Men de kunde tack och lov inte hitta några fel på mig. Skönt. Tänk att vi bor i ett land där de gör såna här insatser för säkerhets skull. Tänk om jag hade behövt betala allt när jag gick därifrån idag… Jösses. Tack för den svenska sjukvården!
Dock var det jättetrist att jag missade träffen med mina kära tjejkompisar… Det var så typiskt att det var just idag som jag skulle råka ut för akuten. Men men… Det är inte mycket att göra. Jag hoppas att de hade det trevlig ändå. Och att de skålade för Pernilla som födde barn i måndags. Det blev en liten Gabriel. Så söt så.

Igår var vi en sväng till Dalarna. Stefan hittade en kamera på blocken förra veckan. En Canon EOS 350D. Ett par år gammal men med ett riktigt bra objektiv. Och det är alltid något att börja med. Jag har ju alltid objektivet kvar. Jag kände att det var jobbigt att vara hemma ett helt år och vara utan systemkamera. Det finns inget som motsvarar snabbheten och exaktheten. Och den här passar oss utmärkt.
På vägen hem åkte vi förbi Stefans bror. Det var kul att se familjen igen. Vi ser dem inte så ofta nämligen.
I Borlänge hade Peace&Love precis börjat. Det var skönt att se att polisen tar rondelduschar på allvar och inte låter dem fortgå hur som helst. Sedan hittade vi en firma som hade hittat en företagsidé som föll i temat med festivalen. Vi funderade en del på vad deras tjänster består i.

Imorgon ska vi försöka städa klart huset. Vi började förra veckan och hela tiden har saker kommit emellan. Midsommar, kameror, akuten och sånt. Men det ska bli skönt att få ett rent hus. Stefan har helt otroligt dammat hela huset. Det har vi inte gjort sedan vi flyttade hit. Oops!

Det är förresten väldigt skönt att vara ledig. Min vikarie Ulla ringde idag och frågade efter var en katalog låg på datorn. Såna frågor svarar jag gärna på. Så länge jag minns i alla fall…

Nej, vad säger du Stefan? Ska vi tryna in?
Jo, absolut.
God natt!

One thought on “Två sjukhustripper på en dag

Kommentera

