Hur ska man hinna med livet…

…när det finns så mycket kul att göra?

Fast det är väl så. Någon vis person sa att livet är det som händer medan man planerar framtiden.
Jag har inga högtflygande planer för mitt liv. Däremot vill jag ha trevligt. När vägen är slut vill jag kunna se tillbaka och veta att jag brydde mig om och stöttade mina medmänniskor. Då har jag gjort skillnad. Det är det viktigaste.
Jag vill inte ångra att jag missade att göra saker, ringa samtal eller lära känna människor. Att jag missade min chans att göra skillnad.
Ibland får jag obehagliga känningar av att vi glömmer vad som är viktigast. Både ungdomar och vuxna. Begär vi fel saker av livet? Alla kan inte bli rika, berömda, framgångsrika och snygga… Förnöjdsamhet är en bortglömd egenskap. Men vi behöver mer träning i att vara det. I alla fall stundtals.
Uh, vilka stora tankar så tidigt på morgonen. Men detta tänkte jag på i morse när jag hörde om en ung kille som dött hemma i sitt rum när han deltog i en stryplek på internet. Världen är fel. Har en propp gått?

One thought on “Hur ska man hinna med livet…

  1. Mycket kan jag fixa men den där ”världen” kan jag tyvärr inte laga, -åtminstone inte på egen hand. *ler*Det är mycket man vill och mycket man borde. Sen finns det ju end el som man måste. Jag försöker nöja mig med att göra det bästa jag kan…BRA… -det blir det ju ändå aldrig…

Kommentera

