Hur sjutton?

Det kan (och är oftast) vara svårt att hitta sakerna som gör att man orkar igenom dagen, veckan eller månaden. Hjälp mig gärna om jag missar något som skulle vara bra att tänka på. Hur sjutton skulle jag kunna hålla reda på allt? 🙂

Ja, det är mycket som jag skulle vilja ha snabba svar på. Oftast handlar det om motivation.
Hur sjutton ska jag få mig själv till att plocka in disken?
Hur sjutton ska jag hinna plocka bort julen innan jag blir lynchad av någon som går förbi och ser att vi har granen kvar?
Hur sjutton ska jag komma på vad jag ska äta till lunch imorgon? Och hur ska jag i ärlighetens namn hinna allt jag borde under de korta timmar som utgör måndagens arbetsdag?

Eller så kan livet presentera andra intressanta frågeställningar som:
Hur sjutton kan en katt sova så mycket? Och är det verkligen skönt att vränga kroppen i så konstiga positioner när man sover?

Det är en mycket ambitiös person som plogar en parkering här utanför också. Hur sjutton kan det finnas så mycket snö att man kan ploga så länge? Eller övas det på nästa OS-gren: konstplogning!

Ja, så tror jag att det är. Visst blir man på mycket bättre humör om man får hitta på ett eget svar! 🙂

Alltså tror jag att disken kommer att gå extra fort att ta hand om, att det finns god lunchmat i frysen och att morgondagens timmar obarmhärtigt kommer att gå i sin vanliga takt och blankt strunta i om jag hinner eller inte.

Kommentera

